fredag 26. mars 2010

Wrappet og klart! Fin fredag:)

Wraps med biffstrimler og mangosalsa, NAM!
Jeg har alltid likt mango, men nå...jeg visste ikke at jeg kunne bruke det slik...Denne mangosalsaen - som også innehar en annen favorittsmak, koriander - denne må jeg bruke til flere retter!!!!

Dette trenger du:
2 møre biffer à ca 250 g
4 wraps
olje og smør til steking
salt og kvernet pepper

Dette trenger du til mangosalsa:
1 stor mango
2 vårløk
8 cherrytomater
2 ss hakket frisk koriander
2 ss olivenolje
1 lime
salt og pepper

Ekstra tilbehør
4 ss lettrømme
paprikapulver

Slik gjør du:
Skrell og skjær mangoen i terninger. Finsnitt vårløken og del tomatene i fire.
Bland sammen mango, tomat, vårløk og koriander.
Tilsett olivenolje og smak til med limesaft, salt og pepper.
Krydre biffene godt med salt og pepper og stek dem rosa i en blanding av smør og olje.
Varm brødene etter anvisning på pakken.
Skjær biffene i tynne skiver og fyll lefsene med fiff, mangosalsa og lettrømme.
Dryss over litt papirkapulver og rull sammen.

Denne uken har vært gjennomsyret av Lise Finckenhagen sin NAM. Nye kokebøker er spennende. Denne anbefales på det sterkeste!! Vi er aldeles ikke ferdig med den - dette var 4 av i alt 30 spennende oppskrifter fra denne boken.  Dessverre har jeg ikke fått lagt ut "rødspette og ulven" - jeg har rett og slett ikke fått tak i noe flyndrefisk :( Har prøvd både Spar, Meny og Coop (alle med fiskedisk). Spar kunne bestille - så jeg kommer tilbake til den etter påske:) Da håper jeg den er verdt strevet ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails