tirsdag 13. april 2010

Fried rice med strimlet svinekjøtt og woc grønnsaker

Det er ikke alltid like lett å planlegge ukas middagsmeny!
Det er mange fine menyer ute i de ulike matbloggene, men det må settes av tid til innkjøp også:)

Jeg liker å gå i butikken å handle hvis jeg kan gå å plukke det som ser fristende ut!
Spesielt blant grønnsakene:)
Med i denne deilig vårsolen som skinner, og med det spirende liv på bakken er det vanskelig å rive seg løs og dra i butikken.
I morgen må jeg ta meg sammen og gjøre det!!!
Kanskje prøve noen av rettene jeg har notert meg her til høyre...
Men, til jeg kommer meg dit må jeg lage ut fra det som finnes i fryser og skap:)
Dette ble smakfult og godt!
1 pk strimlet svinekjøtt
ca. 5 dl kokt ris, frosset fra fryseren
1 pk woc grønnsaker
litt sweet and sour chilisaus

Brun først kjøttet. Ta det ut fra pannen.
Ha i risen, gjerne frossen fra fryseren (rester fra forrige gang når det ble for mye;)) 
Bland i de frosne grønnsakene.
Når dette begynner å bli varmt har du kjøttet tilbake.
Ha over litt saus, ca. 1/2 dl.
Varm opp.
Server gjerne med runsdykker eller brødpinner til. Det har du sikkert i fryseren;)
Tilberedningstid, ca 15 min-20 min.

God middag:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails