søndag 28. februar 2010

Brødpinner

5 dl vann
1 dl olje, solsikke eller raps
1 egg
1 ts salt
1 ss sukker
1 pk gjør
2 dl havregryn, små
5 dl sammalt hvete, fin
7 dl hvetemel
Egg til pensling
Gourmetsalt, ikke havsalt
Timian
Varm vannet til det er ca 37 grader
Ha olje, egg, salt og sukker i væsken, ha i gjæren til slutt
Rør til gjæren er oppløst
Ha i havregryn og resten av melet, litt om gangen, elt godt

(Se bildeteksten)

Stekes i 5-10 minutter på 230 grader, midt i ovnen, til de har fått litt brunfarge

Denne deigen kan godt tas med på tur og brukes til pinnebrød.

Dette er oppskriften slik du finner den i kokeboken jeg viser til over.
Selv manglet jeg egg, det gikk helt fint. Jeg dusjet flettene med vann og strødde over krydder.
Jeg hadde heller ikke små havregryn, jeg brukte store.
Disse smakte godt! Tenkte de passer godt til suppe:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails