mandag 7. desember 2009

Julebakst tips 1: horn fylt med sennep, ost og skinke...

Jeg laget de i forrige uke, og tenkte dessverre ikke på å ta bilde:( MEN jeg kan forsikre om at de er VELDIG gode!

OSTEFYLTE HORN
1 pk gjær (fersk eller pose)
2 dl vann
3 dl rømme (jeg bruker lett)
2 ts salt
2 ts sukker
10-12 dl hvetemel

Fyll med f.eks. sennep, ost og skinke.

Bland deigen slik du ønsker, jeg pleier alltid å blande alt det tørre først for så å ha i det våte.
Forhev deigen. Når den er ferdig hevet, del deigen i to. Kjevle i to emnene i sirkler, del i 8 (så du får tilnærmet trekanter). Legg i fyllet. Rull sammen. Etterhev. Stek i ca. 10 min på 250 grader.

Denne gangen byttet jeg ut ca 1/4 av hvetemelet med sammalt hvete, det fungerte helt utmerket. Hvis du ønsker grover horn er det bare å passe på at melmengden bli passe (:-D). Rømme kan kanskje også byttets ut med f.eks. yoghurt e.l.

Kilde: Hanne :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails