fredag 19. mars 2010

Avokado fylt med krepsehaler og urtedressing

Dette kan jeg anbefale!!
Urtedressingen hadde en fantastisk smak!!
Den gjorde dette til en utrolig god forrett!

Urtedressing (4-6 personer)
1/2 dl hvitvinseddik
1/2 ts salt
1 krm nykvernet pepper
1 ss dijonsennp
1 dl vann
2 hvitløksfedd, finhakket
2 ss finhakket kryddergrønt,
f.eks. basilikum, estragon kjørvel eller bladpersille
Bland det hele og visp sammen, eller fyll på en flaske med lokk og rist sammen like før servering.

Fylt avokado (til 4 eller 8 personer)
Jeg delte avokadoene i 4 båter, dette holder til en forrett etter min smak.
2 modne avokado
Fyll med:
100 g krepsehaler
2 ss urtedressing
sitron
dill eller gressløkDel en godt moden avokado på langs og ta ut steinen (evt i to igjen).
Vent med dette til rett før servering, siden fruktkjøttet mørkner lett.
Du kan også unngå dette hvis du drypper over dråper med sitron.
Bland skalldyr og urtedressing.
Fyll i de delte avokadoene.
Pynt med sitron og dill/gressløk.
Nam;)

2 kommentarer:

  1. Hei, hvilken type hvitvinseddik bruker du?

    SvarSlett
  2. Hei
    Jeg bruker forskjellig, men nå har jeg brukt den fra Maille. Jeg synes den er god. Heidi:)

    SvarSlett

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails