onsdag 17. mars 2010

Mitt første møte med kamskjell

...men ikke mitt siste!
I dag har jeg både renset og tilberedt kamskjell.
Dette var en ny og spennende opplevelse.
For å starte med det første først, å rense kamskjellene.
DET var skummelt, de prøvde å bite meg og de pulserte som et hjerte når jeg skulle ta vekk alt rundt den spiselige muskelen...iiiiik...
De 5 første jeg renset skulle vært filmet! Tror det kunne bydd på noen latterkuler!
Mange ansiktsuttrykk og mange lyder...
Men så, de 11 neste, det gikk mye bedre:) Tror jeg skal melde meg på norgesmesterskap i kamskjell-rensing...
Å du og du så deilig det ble!! Mmmmmm.....
Jeg er student i faget mat og helse, i dag skulle vi lage koldtbord fra havet. Det kommer flere drypp fra dette utover, men nå kamskjell.
Googler man kamskjell er det treff på mange tilberedningsmåter, jeg renset de, og rett før servering krydret jeg med salt og pepper før jeg stekte de i godt oppvarmet panne ca 30-60 sekunder på hver side. Disse ble servert i skjellene med sukkererter.
Den flate enden delen av skjellene brukte vi som bordkort:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails