fredag 5. mars 2010

Gjærbakst til hyggelige gjester

I da får vi gjester langveis fra, da synes jeg det er hyggelig å kunne servere hjemmebakt.
Det ble knekkebrød (med kruskakli denne gangen), grovt brød og halvgrove rundstykker.
Håper det faller i smak;)
Jeg baker brødene rett ut i former (3 stk).
Noen ganger setter jeg de i kald ovn skrur på varmluft 50 grader og lar de stå i ca 30 minutter, da skrur jeg opp temperaturen til 220 grader.
Andre ganger hever jeg de på benken i 30-45 minutter og setter de inn i varm ovn, ca 220 grader. Stekes i ca. 40 minutter.
Jeg steker alltid på varmluft. Før brødene stekes dusjer jeg de med vann:) (Jeg er ikke så glad i den penslingen;))
Brødskala-merkene har jeg lånt fra "opplysningskonteret for brød og korn" sin brødskalakalkulator.

1 kommentar:

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails