torsdag 8. april 2010

Ungarsk rapsodi

Min favoritt fra barndommen, og min favoritt i dag...i alle fall når mamma serverer det!!


Ingredienser
1 kg oksekjøtt
2 paprika
2 løk
2 dl ketchup
1 dl fløte
salt

Fremgangsmåte
Paprika og løk grovhakkes og surres i ei gryte, ikke brunes.
Kjøttet skjæres i litt store biter. Has i løken og surres med.
Hell på vann så det står så vidt over.
Ketchup haes i og smakes til med salt.
La det putre i ca 1 time.
Ha i meljevning av ca 1 ss mel og 1 dl fløte mot slutten.

Serveres med ris.

1 kommentar:

  1. Hei hei:0) Berre koseleg at du har lagt deg til som følgar, eg har lagt meg til hos deg og,i tillegg til at eg har lagt deg til i bloggrollen.
    Retten som er bilde av i headeren ligg det oppskrift av i hovedbloggen under etiketter oppskrifter, men eg kjem nok til å legge den ut på matbloggen og. Det var utruleg godt og kan verkeleg anbefalast.
    God helg!!

    SvarSlett

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails