fredag 20. november 2009

Forbereder tapaskveld!!

Å, det skal bli så deilig!! Jeg bidrar med små kjøttboller med olivenolje og frisk basilikum, og godt krydret med salt, pepper og kruspersille. Til dette serverer jeg en chilensk salsa, Pebre. Det blir også deilig foccacia fra meg, etter oppskrift fra - min god kollega og venninne - Nina:)

Foccacia
50 g smør/margarin
5 dl lettmelk
50 g gjær (evt. 1 pk tørrgjær)
1 ss sukker
ca 13 dl hvetemel

Bland vanlig gjærdeig. Bak rett ut i langpanna, hev i ca 30 min. Skjær i ruter før steking. Pensle med egg. Strø over noe du liker godt:) revet ost, havsalt, basilikum, oliven, fetaost ...
Stek i ovnen (hakk under midten), 225 grader i 15 min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails