torsdag 19. november 2009

Pannekaker og tomatsuppe.

Ja, i dag kom jeg hjem til kokken foran grytene :-D Jeg tror Jo har blitt litt inspirert av all denne matpraten...i dag hadde han eksprimentert med pannekaken og tatt i litt sammalt hvetemel, og det med stort hell. Pannekakene var veldig gode! Jeg spiste dobbelt så mye som jeg pleier:)

Selv skulle jeg bidra med hjemmelaget tomatsuppe...du vet...disse posene er så fulle av salt og sukker for at holdbarheten skal være lang...så jeg tenkte at det ville gjøre seg med hjemmelaget tomatsuppe i dag... Jeg tok til meg tipsene fra Lisbeth på jobben, kokte opp vann og meljevning, hadde i tomatpurre, salt og pepper. For å sette litt ekstra god smak på den kuttet jeg opp en løk og hadde i...det (eller skal jeg si den...) jeg glemte å tenke på var min datter som ikke er veldig begeistret for løk :( Når jeg i tillegg ikke hadde sagt fra, og hun trodde hun spiste makaroni... Ja, hva kan jeg si....den falt IKKE i smak.. :( Bedre lykke neste gang.

Jeg fant en oppskrift på hjemmelaget tomatsuppe i kokkeboka fra helsemyndighetene som deles ut til ungdomsskoleelvene "Kokebok for alle, fra boller til burritos", der var det foreslått grønnsaksbuljong i tillegg. Jeg prøver den neste gang:)

1 kommentar:

  1. Må vel kunne bekrefte at den middagen var meget utsøkt.

    Hilsen en noe subjektiv kokk.

    SvarSlett

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails