torsdag 21. januar 2010

Fredag=hjemmelaget pizza eller taco :)

Jeg kommer til å endre ukesmenyene til å begynne på tirsdag, da kan jeg/vi/dere utnytte de gode tilbudene som dukker opp :) Ny ukesmeny følger tirsdag.

Men nå tekte jeg å tipse om gratinerte tacoskjell eller tacopai i morra.

Vi liker taco veldig godt, men på vår måte:) Det søpler mindre og har mer smak hvis du steker karbonadedeigen slik du pleier, fyller de i skjellene (før de stekes), legger på en skive ost og steker i ovnen på 225 grader i ca 5 min (til osten er smeltet). Server med en god salt. Deilig!!

Men det er også tacopaien jeg har fått oppskrift på av Nina:)
Taco-pai
4 dl hvetemel
2 ts bakepulver
½ ts salt
75 g smør
1 ½ dl melk

Bland det tørre. Smelt smør. Ha i melk og bland alt sammen. Klem utover i paiformen.

4-500 g kjøttdeig
1 pk taco-mix m/ væske

Ha over paideigen

1 hakket rødløk
2 dl revet ost
2 – 4 hakkede tomater, evt glass med taco-saus
2 dl creme fraiche

Fordel utover kjøttdeigen
225 grader i 20 – 30 minutter. ( 20 er nok litt lite…)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails