onsdag 27. januar 2010

Spagetti med hjemmelaget kjøttsaus

Dette tar i underkant av 20 min å lage...

Fullkornsspagetti
300 g karbonadedeig

1 boks hermetiske tomater
2 gulerøtter
1 løk
krydder etter smak

Server med en salat ved siden av:)


Sett på spagettivann, ha i godt med salt.
Sett på stekepannen, mens denne blir varm, og mens du steker kjøttet, river du gulerøttene og kutter løken og tomatene. Alt dette kan du gjøre veldig kjapt i foodprosessoren. Krydre med det du liker, jeg brukte i dag salt, tabasco, pepper, oregano og basilikum.
Når kjøttet er stekt, ha tomatsausen over kjøttet, kok opp. Bon apetete.

2 kommentarer:

  1. Hørtes godt ut med raspa gulrøtter i! Kutter du tomatene i foodprosessor også, så de blir skikkelig most?

    SvarSlett
  2. Ja, først rasper jeg gulerøttene i foodprosessoren. Så bytter jeg kutter, men har guleroten i prosessoren fortsatt, og putter i løken slik at den blir kuttet. Til slutt tomatene og krydret - da blir alt most fint og til en tomatsaus! Veldig raskt og så godt som du krydrer det. Hanne tipset også om auberginer i (var det du som hadde tipset henne kanskje:)). Jeg tar gjerne imot tilbakemelding om du prøver den ut - da kan jeg ta det med i oppgaven min:)

    SvarSlett

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails