søndag 3. januar 2010

Hjemmelaget kjøttfarse



Mandagens middag! Jeg vet at jeg skrev at jeg skulle bruke kyllingkjøttdeig - jeg har karbonadedeig av elg i fryseren, det blir utgangspunktet mitt. Se fremgangsmåte på matprat.no
Tilbehør: Dampet brokkoli, gulrot og mandelpotet. Brun saus: vann+buljong+meljevning+sukkerkolør.

Det tar litt lengre tid å dampe grønnsaker enn å koke dem, men grønnsakene blir ekstra fine både i smak, spenst og farge, OG IKKE MINST - ingen næringsstoffer lekker ut!

Når du skal dampe, hell så mye lettsaltet vann eller god grønnsaksbuljong at det når opp til bunnen av dampristen. Dampkok grønnsakene i biter under lokk til de er passe møre. Hilsen Cappelen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

For å få lagt til kommentar må du huske å velge profil under. Hvis du ikke har noen profil og velger "anonym" så er det hyggelig om du skriver navnet ditt under!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails